Mobbning

Just nu sitter jag och tänker på vad jag sa för hela klassen.
Vi satt och prata om "Hata Göteborg" och då frågade lärarnen
om någon vet eller har varit med om något som har hänt i filmen,
det bara flög ur mig "jag har varit mobbad i 10 år.."

Jag sitter och tänker på det nu, "varför sa jag det, för hela klassen?"
Jag vet inte om alla hörde, men när jag väl sa det
blev hela klassen tysta och titta på mig.
Jag hade väldigt svårt att hålla kvar mina tårar då,
men jag höll dom kvar!
Han fråga hur det känns idag,
jag svara "att det försvinner aldrig, det finns i mitt huvud
varje dag.." Han börja prata om mobbing, och hela min
mage vände ut och in. Jag ville bara försvinna där i från...
Att prata om mobbning är så svårt...

Jag ska ta och skriva om min barndom någon dag.
Men inte just idag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback