En hunds elva böner

Jag var hos min kuratorn nyss och hon läste på en sak till mig
som jag tänker lägga upp här, vi prata om hundar.
Så det är därför jag lägger på detta på Top dog:

1. Mitt liv varar bara 10-15 år. Varje gång vi är skilda från varandra
betyder sorg för mig. Tänk på detta innan du köper mig.
2. Ge mig tid att förstå vad det är du begär av mig.
3. Görmig trygg och tillitsfull, det är hela  mitt liv.
4. Var inte arg på mig länge åt gången och framför allt - stäng inte in mig.
5. Du har ditt arbete, dina nöjen, dina vänner - jag har bara dig.
6. Prata med mig - även om jag inte förstår dina ord så
förstår jag när din röst gäller mig.'
7. Innan du slår mig - tänk på att mina käkar med lätthet kan krossa
din hand. Likväl så gör jag inte det.
8. När du blir irriterad på mig när vi går ut och går och du själv
du själv kanske har bråttom, så tänk på att jag kankse har ont i magen,
kankse låg i för länge i solen, kankse är jag bara trött och lite långsam på grund av detta.
9. Sköt om mig när jag blir gammal - även du blir gammal en gång.
10. var alltid hos mig när jag inte bor bra - allt blir mycket lättare - för att du bryr dig om mig.
11. Vet du att jag aldrig glömmer hur man är mot mig?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback