Min åskit!

Hej!

Hanna och hennes kille va här nyss och hälsa på Fikus.
Dom hade även med sig sin hund, blandning mellan amstaff och siberian husky.
Jätte söt, Texas heter han :)

Tanken på att ha hund, är ett stort ansvar!
Jag vet att det är inte billigt, och det är mycket att tänka på.
Om man har hund kan man inte alltid ta med den över allt.
Vilket är det jobbigaste att ha hund.

Jag har sakt i hela mitt liv att jag ville ha en katt.
Det skaffade jag och Jimmy, lilla Missan.
Sedan gav Jimmy bort den till hans mamma.

Senare skaffa vi en ny katt (denna tänker jag aldrig ge bort!)
Min älskade Fikus :* min egna ögonsten!

Men jag har även sakt att jag ska ha en hund också.
Jag kan inte leva mitt liv utan djur, guud så tråkigt det skulle bli!

Jag har redan bestämt att jag ska ha en amstaff!
PUNKT SLUT!
Jag skiter i vad folk säger om den rasen jag ääälskar den!
Man skaffar en hund som passar sin personlighet och sin vardag.

Som jag alltid säger "Det är inget fel på rasen, det är helt upp till ägaren!"
Man ska aldrig, aldrig! skylla på rasen, för hunden går efter sin ägare!

Jimmy har ju "hund skräck" för stora hundar.
Eller ja, han har hund skräck för alla hundar som skäller..
alltså alla.. typ.
Han blev anfallen när han var liten.
Men den "hund sträcken" måste jag få bort från honom.
Jag klarar inte av att ha en kille som är rädd för hundar.
Hundar gör ens lite så underbart!

Vet ju hur det va när mormor och morfar hade Sverker.
Åhh så underbart! <3

Jag ska i alla fall ha en hund inom 5 - 10 år.
Och så är det bara! :)

Texas och Hanna :)



Blue amstaff.
Min drömhund <3


Pittbull! <3

Det gäller samma sak med pittbull!
Dom är underbara hundar.
Om man ska skaffa en sån här hund ska me helst träffa valpens mamma&pappa
och helst mormor och morfar och även farmor och farfar.
Kolla igenom papper som finns på hundarna.
Va väldigt nograna med att skaffa en så kallad "kamhund"!
Dom är helt underbara, men man måste ha erfarenhet om dom!

Detta är min åsikt!
Jag älskar hundar, stora som små.
Skulle aldrig klara mig utan djur i mitt liv! <3
Vad har ni för åsikter om hundar?
Har ni några hundar, i så fall vilken ras :) ?


Kommentarer
Postat av: m a ti l da

godkväll. hur har helgen varit? jag har köpt Isadoras Matte Top Coat. Vad tycker du ser bäst ut.. med eller utan? kram.

2010-08-08 @ 18:26:30
URL: http://sparklegirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback