Skaffa katt i helgen?

Jag har haft kontakt med en tjej som gick på samma skola som mig.
Hon har nämligen en lite katt som hon försöker bli av med.
Hon verkligen inte sälja/ge bort honom.
Men hon bor hos vänner lite då och då.
Så hon har inget annat val :(
Jag ska försöka övertala Jimmy att åka till Mariestad/Lugnås
över helgen hämta katten och sen åka hem på söndag.
Jag vill jättegärna ha en till kisse!
Som verkligen blir våran EGNA katt.
Men först måste jag övertala honom!

OM vi åker ner så ska jag åka med honom hem sen och stanna till
Powerbigmeet börjar och efter det åka ner/hem igen.
Det känns lite onödigt att åka fram och tillbaka.
Är lika bra att stanna kvar här uppe ett tag och sen stanna
hemma resten av sommarlovet!
Och sen när skolan börjar åka jag ner hitt igen!
Men inget är klart än, jag måste först prata helt klart med Jimmy
om detta! Jag vill verkligen hjälpa Hanna, som hon heter.

Lite fakta som jag har fått just nu om Fikus ;)
Han är en vanlig bondkatt.
Han är 8 månader, och har nyss brytit benet :/
Så nu går han på medicin!
Han är kastrerad redan (skönt!!)
Jag får med kattlåda, matlåda, transport bur, leksaker mm.
Han är jätte gosig och mysig, och han är söt ^^

Det är allt jag vet just nu!


Det är Fikus på bilden :*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback